onsdag 3 december 2014

Den tråkiga delen av fisket...

I söndags var de återigen dags att plocka upp båten... tyvärr.  en del jobb som ska göras på den ihop med att jag har mycket annat att stå i några veckor till... Är man inte himma är de farligt att låta båten ligga i  då både isen å stormarna kan komma fort..  MEN å andra sidan hoppas jag hinna skruva dit kastdecket ordentligt, montera larmet samt felsöka den där tjuriga motorn innan vintern kommer på allvar.

De är ju nu de riktigt fina fisket börjar :)


Hann göra klart en annan sak på jobbet idag som jag har knepat å knåpat på nu under nån veckas tid när jag haft en stund över.



Ett hyffsat stabilt Torkhjul i rostfritt te Jenzza lures som förhoppningsvis kommer fungera bra som ersättare åt hans trotjänare som varit med i 2 års tid nu.  Han får avlägga rapport på de vid ett senare tillfälle !

Nu ska jag spana in gäddorna jag fick med på film med nya "actionkameran" å se om de går å klippa ihop något å om de ser bra ut !

Over and out ! / Jens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar